Regulamin określa zasady funkcjonowania sklepu, składania i realizacji zamówień, zapłaty ceny sprzedaży oraz przysługujących klientom uprawnień w zakresie anulowania, zmiany oraz odstąpienia od złożonych zamówień, jak i składania reklamacji.
Definicje
1. W niniejszym Regulaminie, używany zwrot „Sklep” odnosi się do sklepu internetowego prowadzonego przez: Pracownia Grafikon Marcin Kaczmar, Szczepanów 21, 58-123 Szczepanów, NIP: 8842608545, e-mail: pracowniagrafikon@gmail.com, tel.: 669003811
2. Regulamin podzielono na wewnętrzne jednostki redakcyjne. Niezależnie od zastosowanego podziału, Regulamin stanowi kompleksową całość, a żadna z jego części nie powinna być interpretowana w oderwaniu od pozostałych
Informacje ogólne
3. Zamówienia w Sklepie można składać dwadzieścia cztery (24) godziny na dobę. Dla złożenia zamówienia niezbędne jest posiadanie (i) komputera lub innego urządzenia umożliwiającego korzystanie z dowolnej przeglądarki internetowej oraz posiadającego taką przeglądarkę, (ii) dostępu do Internetu oraz (iii) aktywnego konto e-mail.
4. Zamówienia można złożyć po uprzedniej rejestracji w sklepie. Dla jego złożenia konieczne jest podanie określonych w Regulaminie informacji, które szczegółowo opisane zostały w punkcie 5.4. Regulaminu.
Składanie zamówień
5. Aby złożyć zamówienie w Sklepie konieczne jest:
Dodanie rzeczy do koszyka
5.1. Zamówienie składa się poprzez wybór danego produktu, który chce się nabyć, za pomocą kliknięcia w przycisk „Dodaj do koszyka” znajdujący się przy określeniu (oznaczeniu) produktu, przy jednoczesnym określeniu ich ilości. Wszystkie ceny podawane są w walucie złoty polski (PLN). Właściciel sklepu nie jest płatnikiem VAT.
5.2. Informacje zawarte na Sklepie nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 kodeksu cywilnego, lecz są zaproszeniem do składania ofert w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego. Zamawiający zostaje powiadomiony o przyjęciu zamówienia do realizacji poprzez otrzymanie wiadomości e-mail na adres podany w formularzu składania zamówienia. Jeżeli produkt jest niedostępny lub realizacja zamówienia jest niemożliwa z innej przyczyny, zamawiający zostanie powiadomiony niezwłocznie o braku możliwości realizacji zamówienia.
Wybranie metody płatności
5.3. Wyboru metody płatności dokonuje się w zakładce „Koszyk”. Sklep umożliwia wybór pomiędzy kilkoma sposobami płatności. Niektóre z metod mogą wiązać się z dodatkowymi kosztami. Kwota wynikająca z wybranej formy płatności powiększać będzie wartość zamówienia. Sklep podaje w zakładce „Koszyk” łączną kwotę zamówienia, tj. kwotę uwzgledniającą koszt związane z określoną formą płatności.
Podać dane umożliwiające wysyłkę
5.4. Realizacja zamówienia możliwa jest wyłącznie po podaniu w Sklepie danych obejmujących:
- imię;
- nazwisko;
- adres email;
- numer telefonu.
Dane podane w Sklepie muszą być prawdziwe. Na podany adres e-mail zostanie wysłane potwierdzenie zamówienia do realizacji. W przypadku stwierdzenia przez Sklep nieprawdziwości podanych danych Sklep zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówienia.
5.5. Przed zaakceptowaniem zamówienia konieczne jest potwierdzenie dotyczące zapoznania się z Regulaminem oraz z Polityką Prywatności. Kwestie związane z przekazywaniem danych osobowych, reguluje Polityka Prywatności, z którą zapoznać się można w zakładce „Polityka prywatności”.
5.6. Ostatnim etapem składania zamówienia jest kliknięcie „Kupuję i płacę”, tj. wprowadzenie wypełnionego formularza do środków komunikacji elektronicznej w taki sposób, żeby Sklep mógł się z nim zapoznać. Przed kliknięciem „Kupuję i płacę” wyświetlany jest komunikat: „W przydatku produktów cyfrowych spełnienie świadczenia następuje na wyraźne żądanie, przed upłynięciem prawa odstąpienia umowy. Oznacza to, że prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje.”.
Potwierdzić zakup
5.7. Po kliknięciu „Kupuję i płacę” Sklep niezwłocznie:
- przy zaznaczeniu płatności przelewem automatycznym: przekieruje do witryny zewnętrznej operatora płatności. Następnie, po otrzymaniu wpłaty, Sklep mailowo potwierdzi przyjęcie oferty; albo
- przy znaczeniu płatności przelewem: wiadomością email prześle dane niezbędne do wykonania przelewu manualnego. Następnie, po otrzymaniu wpłaty, Sklep mailowo potwierdzi przyjęcie oferty.
Zawarcie umowy
5.9. Do zawarcia umowy ze Sklepem dochodzi w chwili otrzymania od Sklepu maila z potwierdzeniem zawarcia umowy w formie tekstowej.
Realizacja zamówień
6. Zamówienia realizowane są automatycznie, wraz z zawarciem umowy.
Prawo odstąpienia od umowy
7. Umowa zawarta ze Sklepem dotyczy treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, zaś spełnienie świadczenia przez Sklep nastąpiło za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy. Oznacza to, ze prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje.
Reklamacje
8. W przypadku stwierdzenia, że otrzymane zamówienie (a) jest niezgodne z zamówieniem złożonym lub (b) obarczone jest wadami, zamawiającemu przysługuje prawo zgłoszenia reklamacji.
9. Reklamacje składać należy w formie pisemnej, wskazując zakres reklamacji oraz przesyłając dowód zakupu na adres:
pracowniagrafikon@gmail.com z dopiskiem „reklamacja”
10. Reklamacje rozpatrywane są w terminie czternastu (14) dni od dnia ich otrzymania.
11. Jeśli reklamacja zostanie rozpatrzona pozytywnie, Sklep dostarczy treść ponownie. W przypadku, gdy ponowne dostarczenie treści będzie niemożliwe Sklep zwróci pełną należność za zakupione zamówienie w terminie czternastu (14) dni od dnia pozytywnego rozpatrzenia reklamacji.
Pozasądowe metody rozwiazywania sporów
12. Konsumenci mogą korzystać z pozasądowych metod rozwiazywania sporów, w szczególnością w ramach platformy http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Regulamin obowiązuje od dnia 1 marca 2025 roku